灰崽儿

岁月催人老,老腰不禁搞。


“等到星辰爆炸,宇宙溟灭,下一刻一切都回归了黑暗,你我都不复存在于这个世界。但斗转星移,漫长的时光走了一圈又一圈,世界从虚无到存在,重新轮回之后,我们又会再次相遇。”

“只不过那时候一定不会像现在这样绝望,彼时定是和平而温暖的,阳光会说话,树枝会传情,当你再次回到我身边的时候,不论生或死,我都会陪在你身边。”

“你知道的。” 他笑着对我说,并脱下了头盔。

无数炙热的射线穿透他,他依旧笑着,一如初见,而现在这笑却让我通体寒凉。

“你知道的……”他松开了我的手。

“……”

“我爱你。”

========================

"When the stars explode, cosmic destroy, the next moment all return to the darkness, you and I are not exist in this world."

"And the passing of night, the long time walk round and round, the world from nothingness to existence, re cycle, we will meet again."

"But that will not like now so hopeless.there will be peaceful and warm. the sun will speak, the branches will teaser. when you get back to me again, regardless of life or death, I will accompany you.”

"You know." He smiled and said to me, and took off his helmet.

Many hot rays penetrate him, he still smile, just like the first time I met him, but now his smile makes me feel the cold .

"You know about that all the time." He let go of my hand.

"......"

"I love you."

===================
宇宙轮回好浪漫,霍金好浪漫

在末日的时候我同你说了这样的话,因为我坚信,我们陷入沉睡,多少年过去,万物重生的时候,你我一定会再次相遇,一见钟情。

评论(2)

热度(51)

  1. 共1人收藏了此文字
只展示最近三个月数据